VILLKOR

Vid genomförd bokning godkänner Ni följande villkor.


Tovig päls: Tovig & försummad päls medför en extra kostnad. Detta då slitage på våra saxar, skär & kroppar ökar jämfört med en tovfri päls. Alla utgångspriser baseras på en tovfri päls.


Hudirritation: Irritation i huden kan uppstå efter klippning, framförallt om hunden klippts kort. Vanliga ställen detta kan inträffa på är rumpa, tassar & ljumskar. Om irritation uppstår ligger ansvaret hos dig som ägare att förhindra att hunden kliar eller slickar. Om hunden kliar sig riskerar den att utveckla fukteksem -”Hotspot”. Ansvaret för detta ligger hos ägaren.


Reaktiva & rädda hundar: Du som ägare är skyldig att informera oss om din hund tidigare har visat reaktiva tendenser så som tex försök att nafsa eller på andra sätt visa tecken på obehag. Vi har när som helst rätt att avsluta besöket om situationen känns otrygg för hund eller frisör. Eventuell kostnad för tidsåtgång kan förekomma.


Sjuka hundar: Hundar som är sjuka i tex kennelhosta eller annan smittsam sjukdom tas inte emot. Detta för att minska risken att sprida smittorna vidare.  Har din hund varit sjuk/dålig i magen inom de närmsta veckorna har ni skyldighet att berätta detta för oss, där efter bedömer vi om det är lämpligt för hunden att vistas hos oss eller ej.


Loppor & löss: Om hunden visar sig ha loppor eller löss i pälsen kommer ni kontaktas omgående för att hämta upp hunden. Hunden är välkommen åter efter avslutad behandling.

Vi tar ut en saneringsavgift samt en avgift för besöket.


Hundhälsa: Om avvikelser så som tandsten, knölar, smärta, sår mm. upptäcks meddelas ägaren vid upphämtning av hunden. Svåra fall av vanvård anmäls till Länsstyrelsen efter att ägaren informerats om detta.


Priser: Alla priser gäller tovfri päls. Priset bedöms individuellt efter pälsens skick, hundens beteende, hundens storlek & tidsåtgång. Vi kan därför inte ge en exakt prisuppgift innan avslutad behandling.


Sen hämtning: Om hunden inte lämnas eller hämtas på avtalad tid tillkommer en förseningsavgift.


Uteblivet besök & sen avbokning: Uteblivna besök & besök som inte avbokas minst 24 timmar innan besöket debiteras med 100% av kostnaden för bokad behandling. Avbokning görs till oss via telefon, sms, mail, Facebook eller Instagram, alla dagar, dygnet runt. Ansvaret att komma ihåg tiden ligger till fullo hos kunden.

Uteblivna påminnelse-sms är därmed inte en godtagbar anledning till uteblivet besök.


Hundar som kissar inne: Du som ägare är skyldig att rasta din hund ordentligt innan sitt besök. Om din hund skadar produkter, inredning eller väggar/golv kan du som ägare bli ersättningsskyldig.